A tanodánk programjai között az elmúlt hetekben az önismerettel kapcsolatos óráink is voltak. Amikor a tanár néni elmondta, hogy mivel fogunk foglalkozni, nem egészen tudtuk, miről is van szó.
Aztán a foglalkozásokon beszélgetés formájában olyan témákról beszélgettünk, mint milyen vagyok én, milyennek tartom magam, milyennek látnak más emberek, miért teszem ezt vagy azt?
Arról is volt szó, hogy azért kell ismernem a jó és a rossz tulajdonságaimat, hogy jókat erősítsem, a rosszakon javítani tudjak. Ehhez azonban a saját akaratom a legfontosabb.
Szó volt arról is, hogy magunkról próbáljuk minél jobb énképet kialakítani. De más gyerekekkel, felnőttekkel szemben is elfogadónak, nyitottnak kell lennünk. Próbáljuk átérezni az ő helyzetüket is.
Kitértünk arra is, hogy a testi egészség mellett fontos a lelki egészségünk is. A mai kor stresszeit hasznos kikapcsolódással enyhíthetjük. Például kirándulás, sportolás, bármilyen hasznos hobbi.
Valamennyi foglalkozáson a beszélgetés mellett olyan játékokat játszottunk, amelyekben az ötletességünket, a kreativitásunkat is adhattuk. Ezek a játékok a megbeszélt témához csatlakoztak.
A foglalkozások nagyon tetszettek, jól érezhettük magunkat.