Pénz7

A Pénz7 alkalmából változatos feladatokon keresztül ismerkedhettek a gyerekek a pénz világával.

Az 1. osztályos tanulók perselyt készítettek, a takarékoskodásról beszélgettek, betűhálóból kerestek és másoltak a témával kapcsolatos szavakat, pénztárcába írt matematika műveleteket végeztek, színeztek, megtanulták és eljátszották az Én elmentem a vásárba című dalt, beszélgettek a piaci vásárlásról.

A 2. osztályos tanulók Wordwall-os feladatok megoldásával csatlakoztak a témahéthez. Többek között szólásokkal, közmondásokkal ismerkedtek, szókereső játékot játszottak, a pénz értékéről (sok, kevés), a pénzköltésről, pazarlásról, takarékoskodásról beszélgettek, és ehhez kapcsolódóan oldottak meg feladatokat.

A 3. osztályosok Suska és Zsozsó a Hőssuliban című társasjátékkal játszottak, a 3. és 4. osztályosok a családok takarékos és környezetkímélő működésével foglalkoztak. A projekten belül mesét olvastak, a családi költségvetésről, a bevételről és a kiadásról, a közüzemi számlákról beszélgettek. A takarékos vásárlást segítő ötleteket gyűjtöttek puzzle játék segítségével. Filmet néztek a tudatos vásárlásról. Suska és Zsozsó a Hőssuliban című

A felső tagozatos tanulók témája a korszerű pénzkezelés és digitális biztonság volt.

Az 5-6. osztályosok Péter és a mobiltárca címmel játékos feladatokon keresztül megismerték a fizetési módokat (készpénz, bankkártya, telefonos fizetés), érveket gyűjtöttek a korszerű fizetés mellett és ellen, megismerték a bankkártya elemeit, a bankkártyás és egyéb korszerű fizetési megoldásokkal kapcsolatos legfontosabb biztonsági szabályokat, az ATM fogalmát, funkcióit, bankkártyát terveztek.

A 7-8. osztályosok Levente első kalandjai a digitális fizetések világában címmel szereztek ismereteket szintén játékos feladatokon keresztül. Megismerték a tanulók a korszerű, készpénz nélküli pénzhasználati lehetőségeket, az egyes bankkártyatípusok közötti különbségeket, elsajátították a lakossági folyószámla vezetéséhez kapcsolódó alapvető információkat, hogy képesek legyenek választani a különböző számlacsomagok között a költségek és a szolgáltatások tükrében, illetve az internetes vásárlás folyamatával és fizetési lehetőségeivel ismerkedtek.

Kiegészítő programként néhány osztály részt vett a PénzFutam nevű játékban. A kaland során a diákoknak pénzügyi feladványok sorát kellett megoldaniuk a szabadban.

A tanulók visszajelzése alapján a Pénz7 elérte a célját, hogy felhívja a figyelmet a pénzügyi tudatosságra, a pénzügyi kultúra fejlesztésének fontosságára.

                                                                                                       Kovács Krisztina

Author: Harnosné Balázs Krisztina