TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0168 ÖSSZEGZÉS

Sporttábor A.13.                   2013/2014.

A nagyvisnyói természetközeli sporttáborban 30 tanuló vett részt az 5.-8. évfolyamból, 4 pedagógus kíséretében. A tábor 4 napos volt, három ott töltött éjszakával.A gyerekek már odautazás előtt feladatot kaptak. Tíz magyar olimpiai bajnokról és 10 népszerű sportágról kellett készíteniük power-pointos bemutatót.Megérkezés után gyerekeink birtokba vették a „Boróka” tábort, ahol lehetőség volt a műfüves pályán kézilabdázni, focizni. Homokos röplabdapálya állt a tanulók rendelkezésére. A konferencia teremben reggeltől-estig foglalt volt a ping-pong asztal. Népszerű volt a trambulin is, melyen sokat ugráltak, fejlesztve az egyensúlyérzéküket, lábizmukat. Ottlétünk ideje alatt adták át a játszóteret és a fittness-parkot, ahol kondicionáló gépeken erősítettük hát-, mell-, has- és lábizmainkat.A természetközeli sporttábor ideje alatt már az első nap egy hosszabb túrára mentünk a dédesi várhoz, a túra közben vezetőnk bemutatta a bükki nemzeti park jellegzetes növényeit, állatait, és sokat mesélt az erdőgazdálkodásról, és vár történetéről. Második napon a Bán –völgyébe tettünk egy gyalogtúrát, mely közben kultúrtörténeti emlékeket néztünk meg. Megfigyelhettük a honfoglalás kori dombokat, és megismertünk egy-két ősi hangszert. A tábor területén sportversenyeket rendeztünk. Az első és a második este kerültek bemutatásra az előzetesen elkészített ppt-k. A gyerekek értékes anyagokat készítettek, mely sok érdekességet tartalmazott. Harmadik napon szintén egy hosszabb gyalogtúra után barlangtúrán ismerkedtünk a Kőlyuk barlang régészeti leleteivel, és a barlang történetével. A csapat másik része pedig víznyelőket nézett meg, útközben jó kis hegymászásra is sor került. Este búcsú bulit tartottunk, ahol jót táncoltak a diákok. Az utolsó napon a gyerekek kihasználva a lehetőséget sportjátékokkal töltötték a napot.A „Boróka” tábor minden tekintetben kiszolgálta TERMÉSZETKÖZELI SPORTTÁBOR igényeit, mind sportolási, mind étkezés és szállás terén.Kellemes környezetben, tiszta levegőn töltötték el a tanulók a négy napot, melyen mindenki nagyon jól érezte magát.

Úszásoktatás A.12.               2013/2014.

Az Úszásoktatás május 26-án vette kezdetét, mely 16 óra és 8 alkalomra volt tervezve, 17 résztvevő második osztályos tanulóval.Az oktatások a Jászberényi Városi Strandon voltak, két foglalkozás három órát vett igénybe, a többi kettőt, így 7 alkalommal 16 óra került megtartásra. Az úszásoktatások célja: Egy olyan élményt adni a gyermekeknek, hogy megszeressék, megszokják az új közeget, elsajátítsák az úszás alapjait, melyekre később építhetik úszástudásukat. Az oktatások által, megtanulni a strand és az uszoda szabályait, a víz sajátosságait, a vízben való mozgás által nyújtott új képességeket. Fejleszteni a gyermekek koordinációs és kondicionális képességeit, felébreszteni, előkészíteni az egészséges életmód iránti igényüket. Az életkori sajátosságok figyelembe vételével alapfeltétele volt a képzésnek a játékos forma. A foglalkozásokat egy ismételt balesetvédelmi oktatás előzte meg a helyszínen. Első feladat volt a tanulói csoportok kialakítása. Az oktatásokon együtt – és képességek szerinti csoportonként zajlott a képzés. A vízhez szoktató, merülő gyakorlatokon át a lebegést – és siklást elősegítő eljárásokon keresztül két úszásnem alapjaival párhuzamosan ismerkedtek meg a tanulók, a mell –és a hátúszással. Természetesen eltérő eredmények, de egyértelmű, ugrásszerű fejlődés volt jellemző minden résztvevő diákra. Többen – előképzettség nélküli kezdés ellenére – átúszták a 25m-es mélyvizes úszómedencét!

Úszásoktatás A.12.               2014/2015.

Az Úszásoktatás szeptember 8-án vette kezdetét, mely 16 óra és 6 alkalomra volt tervezve, 15 résztvevő második osztályos tanulóval. Az oktatás a Jászberényi Városi Strandon – és a Jászberényi Uszodában volt, két foglalkozás három órát vett igénybe, a többi kettő és felet, így 6 alkalommal 16 óra került megtartásra. Az úszásoktatások célja: Egy olyan élményt adni a gyermekeknek, hogy megszeressék, megszokják az új közeget, elsajátítsák az úszás alapjait, melyekre később építhetik úszástudásukat. Az oktatások által, megtanulni a strand és az uszoda szabályait, a víz sajátosságait, a vízben való mozgás által nyújtott új képességeket. Fejleszteni a gyermekek koordinációs és kondicionális képességeit, felébreszteni, előkészíteni az egészséges életmód iránti igényüket. Az életkori sajátosságok figyelembe vételével alapfeltétele volt a képzésnek a játékos forma. A foglalkozásokat egy ismételt balesetvédelmi oktatás előzte meg a helyszínen. Első feladat volt a tanulói csoportok kialakítása. Az oktatásokon együtt – és képességek szerinti csoportonként zajlott a képzés. A vízhez szoktató, merülő gyakorlatokon át a lebegést – és siklást elősegítő eljárásokon keresztül két úszásnem alapjaival párhuzamosan ismerkedtek meg a tanulók, a mell –és a hátúszással. Természetesen eltérő eredmények, de egyértelmű, fejlődés volt jellemző minden résztvevő diákra.

Sportágismertető B.10.                    2013/2014.

A sportágismertető foglalkozás szeptember 18-án kezdődött 15 fő negyedik osztályos tanuló részvételével 22 órára tervezve. A foglalkozások szerdai napon 16-17 óra között zajlottak. A sportágismertető foglalkozások célja: a gyerekekkel megszerettetni a mozgást, kialakítani az egészséges életmód iránti vágyat, fejleszteni a koordinációs és kondicionális képességeket, figyelembe véve az életkori sajátosságaikat és egyéni képességeiket. Felnőttként is tudjon válogatni a sportágak között. Ezeken a foglalkozásokon a gyerekek játékos formában megismerkedhettek az adott sportág alapvető mozgásformáival, sportszereivel. A foglalkozások a floorball játékkal kezdődtek, mely ismert volt a tanulók körében, így kevés időt fordítottunk a szabályok átismétlésére, többet a játékra. Gyors mozgást igénylő csoportjáték, mely során fejlődött a gyerekek ereje és ügyessége is. Második játékunk a tollaslabda volt. Ezt a szabadidő sportot is ismerték a tanulók, hiszen benne van a tanmenetben, tavasszal, ősszel gyakoroljuk ezt a sportágat a szabadban. Az asztalitenisz játék már nagyobb kihívás volt, mert kevés gyermeknek volt a kezében ping-pong ütő. Sokat foglalkoztunk a labdatartással, ütésmódokkal, de legjobban az asztal fölötti játék tetszett a gyerekeknek. A teniszben az ütő tartása, használata jelentett feladatot a gyerekeknek. A szabályok is nehezek, ezért csak egyszerűsített szabályokkal játszottuk a játékot. Nagy volt az öröm volt, amikor már a háló fölött átütött labdát valaki vissza tudta ütni.  A röplabda sport tetszett a negyedik osztályos tanulóknak a legjobban. Könnyű volt a labda kezelése, a zsinórlabda szabályait gyorsan elsajátították a tanulók. Az utolsó 3 órában kerékpározni voltunk. Első alkalommal a településen belül, majd a településen kívül kerékpároztunk 12 km-t. Mindenki nagyon jól érezte magát, és nagyon elfáradtak.

„A sport a játék alatt tanítja meg az embert rövid idő alatt a legfontosabb polgári erényekre: az összetartozásra, a tettrekészségre, a gyors elhatározásra, az önálló megítélésre, az abszolút tisztességre és mindenekelőtt a „fair play”, a nemes küzdelem szabályaira.”

-Szent-Györgyi Albert-

Gazdasági és pénzügyi ismeretek A.20.                 2013/2014.

A gazdasági és pénzügyi ismeretek foglalkozáson 9 alkalommal vett részt a 17 fő nyolcadik. osztályos diák. A foglalkozások 60 percesek voltak. Célja, hogy a gyerekek általános ismereteket szerezzenek a gazdálkodásról, a piacgazdaságról, általános képet kapjanak a bankrendszerről, és segítséget kapjanak a tudatos fogyasztói magatartás kialakulásához. A téma feldolgozásához feladatlapokat készítettem, és ez nyújtott segítséget, amelyben a gyerekek számukra érthető információkat kaptak a pénzügyi világról, a gazdaság működéséről, a takarékosságról. A megbeszéltek után csoportokban oldották meg a feladatokat. Egyes témákhoz kisfilmeket néztek meg, ami érthetőbbé tette számukra az elsajátítandókat. A legtöbb foglalkozáson az ismeretanyag feldolgozását megkönnyítő játékos feladatokat oldottak meg csoportmunkában. Megismerték, hogyan működik a bankkártya. A bankrendszer működése és a betétek és hitelek fogalma is tudatosításra került. Készítetek családi költségvetést. Megismerték a Monopoly, a Gazdálkodj okosan! és Az első millióm nevű társasjátékokat. Ezek a játékok és szituációs gyakorlatok elmélyítették a hallott információkat, és további gondolkodásra késztették a tanulókat. A társasjátékokkal bizonyíthatták rátermettségüket, mennyire ügyesen kezelik a pénzt, hogyan tudják gyarapítani a vagyonukat. A foglalkozások alkalmával a tanulók nem csak bepillantást nyertek a pénz világába, de tudatosabban látják a gazdálkodás, a megtakarítás és a hitel fogalmát is. A foglalkozásokkal sikerült közelebb vinni és a jobban megismertetni a gyerekeket a pénzügyi élet világával.

Egészségnap B.20.                2013/2014.

Iskolánk a negyedévente megrendezésre kerülő egészségnap 2. rendezvényét 2014. március 21-én szervezete meg. A nap aktualitását „A víz világnapja” adta. A tevékenységek nagy részét e téma köré csoportosítottuk. Iskolánk életében ez a téma most került először ilyen mértékben a középpontba. A korábbi években csak egyes rendezvényeinken érintőlegesen kerül szóba a VÍZ. A nap lebonyolításába most is bekapcsolódtak legfontosabb partnereink, a szülők. Támogatást kaptunk a Tiszai Regionális Vízművek Járási Igazgatóságától, a Jászberényi Rendőrkapitányságtól, a Tarnamenti 2002 ZRT-től, Jászok kincse ásványvíz palackozótól. Kihasználtuk településünk különleges adottságait, az iskolánk mellett lévő Holt Tarnát, a helyben lévő artézi kút – lúgosító, jód tartalmú ásványokban gazdag – vizét. A pályázatnak köszönhetően a mellékhelységekben szappanadagoló és papírtörlő tartó került elhelyezésre, melyek használatát a gyakorlatban próbálták ki tanítványaink. Szintén új színfolt lett a földszinti folyosóra felszerelt fali ivókút, melyet most avattunk fel. A pályázat által sokkal színesebb tevékenységeket tudtunk szervezni. A különböző programokat élményszerűvé tettük, és bevontuk a tanulókat is a lebonyolításba.  A rendezvény elején rövid tájékoztatóból megismertük a Tarna folyó eredetét, jellemzőit, vízgyűjtő területét. Rövid bemelegítés után közösen futottuk körbe a holt Tarna – partját. A futás után céklából, zöldborsóból és kölesből készített szendvicskrémeket lehetett kóstolni, melyeket teljes kiőrlésű, magvas, házi sütésű kenyérre kentünk, és megkóstoltuk a helyi palackozású ásványvizet. Mindenki kipróbálta a fali ivókút használatát. A felsős tanulók megismerkedtek Jászdózsa ivóvíz rendszerével, és azzal, hogy hogyan jut lakásunkba egészséges ivóvíz. Az alsósok verseket, dalokat adtak elő, vagy tanultak a vízről. A mellékhelységekben pedig kipróbálták a felszerelt szappanadagoló és papírkéztörlő használatát, és gyakorolták e helyes kézmosás szabályait. A 4. 5. 6. 7. és 8. évfolyamosak a rendőrség előadójától internetezés veszélyeiről kaptak tájékoztatást. Az első és második osztályosok játékos sportvetélkedőn küzdöttek egymással a gyönyörű időben a focipályán, a 3. és 4. osztályosok pedig a kerékpározást gyakorolták a községben. A felsősök az ivóvíz szerepét ismerték meg a Csináld magad kozmetikai foglalkozáson. A leghangulatosabb a koktélbár volt, melyen az osztályok pálmafák, színes napernyők alatt fogyaszthatták a frissen készített zöldségekből és gyümölcsökből készített leveket, és különböző aszalt gyümölcsöket, diót. A testi egészség mellett fontos a lelki egyensúly is. Ennek alapja a kiegyensúlyozott család. Ennek fontosságáról mesélt Zsíros Simon Mária költőnő, aki saját verseit is elmondta a gyermekeknek.  Célunk, hogy hasznos, tanulságos, ismeretterjesztő, szórakoztató és jó hangulatú programokon vegyenek részt a gyerekek és élményszerűen élvezhessék az egészséges életmód gyakorlásának formáit. Bízunk abban, hogy a gyerekek ismeretei bővültek képesek lesznek önmagukkal és egészségükkel kapcsolatban is felelősségteljes döntéseket hozni.

Nemzetiségi népismereti program A 60.                2013/2014.

  1. 2014. március. 29.

Tantestületünk nagy figyelmet fordít arra, hogy a tanulókkal minél alaposabban megismertesse szűkebb és tágabb szülőföldjét. Ebben most még a TÁMOP 3.1.4 pályázat is segítségünkre van. Az iskola tanulói 2014. október 21-én Jászágóra és Jászárokszállásra utaztak, hogy megismerkedjenek a jászok múltjával, e két település nevezetességeivel. Osztályonként, három csoportban keresték fel a gyűjteményeket, ahol a tárlatvezetés során nem csak őseink mindennapjairól, ünnepeiről, a népi mesterségekről hallhattak, de megismerkedhettek Jászárokszállás híres szülöttével, Görbe János életével is. Természetesen a legnagyobb érdeklődéssel a gyöngyösi Mátra Múzeum mamut csontvázát tanulmányozták a gyerekek és a Mátra állat- és növényvilágát bemutató kiállítást.

Helytörténeti vetélkedő A 30                       2013/2014.

Az „Itt születtem én ezen a tájon” című honismereti vetélkedőt három alkalommal tartottuk. A foglalkozásokat 120 percre terveztük. Fontosnak tartjuk a szülőföld ismeretét, a hozzá való kötődést, a hazaszeretet erősítését. Célunk, hogy a gyerekek megismerjék a Jászságot, a falujukat, legyenek büszkék rá, és majdan felnőtt korukban tegyenek is érte. Ezekkel a foglalkozásokkal e cél elérését szerettük volna elősegíteni. Első alkalommal – 2014. április 25-én – rajzpályázat keretében mutathatták be a tanulók a Jászsággal kapcsolatos ismereteiket, a jászberényi kiránduláson szerzett élményeiket. Szabadon választott technikával dolgozhattak. A 64 tanuló pályázatából a legszebbeket kiállításon mutattuk be társaiknak, rajzszakos kollégánk javaslata alapján díjaztuk és könyvvel jutalmaztuk a legkiemelkedőbb alkotásokat. A második foglalkozást, honismereti vetélkedőt – 2014. április 28-án – az alsós tanulóknak szerveztük. Itt vegyes csapatokat alakítottunk, egy-egy csapatban 1. , 2. , 3. és 4. osztályos tanulók versenyeztek együtt, ezzel az esélyegyenlőséget kívántuk elősegíteni. Időhiány miatt a tervezett feladatokból a szervezők és a zsűri döntése alapján kettő, nehezebb feladatot kihagytunk. A harmadik foglalkozásra 2014. május 5-én került sor, ide felsős tanulók 5-6 fős csapatait vártuk vetélkedni. Mindkét vetélkedőt a Jászság településeit bemutató rövid prezentáció megtekintésével kezdtük. A zenei aláfestés is segítette az alaphangulat kialakulását, a gyerekek által is kedvelt, szülőföldről szóló dalok hangzottak el. A ráhangolódás után játékos, olykor gondolkodtató, változatos feladatokat oldottak meg a diákok. A Jászsággal kapcsolatos földrajzi, történelmi, néprajzi, építészeti, zenei ismeretekre kérdeztünk rá. Olyan feladat is volt, amelyben a Jászság híres szülötteit kellett felismerni, bemutatni. Lakóhelyünk, Jászdózsa nevezetességeiről is számot adhattak a csapatok. A jó hangulatú vetélkedőn az alsós gyerekek 57-en, a felsősök 58-an vettek részt. Reményeink szerint elértük a célunkat, nem csak kellemes délutánokat töltöttek együtt a tanulók, de ismereteik is elmélyültek, gyarapodtak. A résztvevő diákok oklevelet vihettek haza, a legügyesebb csapatok tagjai könyvjutalmat kaptak.

Hagyománnyá tehető Öko-nap. B.10.                    2013/2014.

Immáron hagyománnyá válik iskolánkban az olyan témanapok szervezése, amely a környezetvédelemről, a környezettudatos viselkedés megismeréséről, népszerűsítéséről. E hagyomány keretein belül, 2014.szeptember 16.-án a Takarítási Világnap szemléletében rendeztük meg ezt a napot. A nap mottójául választott jelmondatunk: „Gondolkodj világméretekben és cselekedj otthon!” A pályázat lehetővé tette hogy sok oldalról körüljárjuk a témát, és minél szélesebb körűen felhívjuk a felnövekvő generáció figyelmét a téma égető fontosságát illetően. Előzetes feladatul a nap mottójához kapcsolódó plakátkészítő versenyt választottuk, amely során a gyerekek már előre rá tudtak hangolódni a témára. Nagyon szép számban érkeztek be pályaművek, és meglepően jól átgondolt témaválasztás jellemezte az alkotásokat a gyerekek életkorának megfelelően .A győztes pályamunka fogja a falu lakosságának figyelmét felhívni a közelgő Takarítási Világnap során megrendezendő elektronikai hulladékgyűjtésre. Az iskola épületében megrendezett színes programok mindegyike szintén egy-egy jelmondattal tűzte ki célul a mondanivalóját:

  • – Hulladék újrahasznosítása a Takarítás Világnapja szellemében
  • – Készíts kirakót! – A papír újrahasznosítása – Mire jó az üdítős kisdoboz?
  • – Játsszunk egyet! – Műanyag flakonból játék, szobor készítése
  • – Fák ültetése az iskolában – Tegyünk környezetünkért!
  • – Aszfalt rajz, táblarajz készítés – Gondolkodj világméretekben!

A hulladék újrahasznosítás keretein belül a kisebbek képkirakót készítettek üdítős dobozra ragasztva, valamint műanyag flakonból virágot és teknősbékát alkottak. A nagyobbak a fantáziájukat szabadon engedve szobrokat készítettek a „hulladékokból”. Iskolánk udvarán a felsősök őshonos facsemetéket ültettek, környezetünk szépítése érdekében, melyeket a kicsik is meglocsoltak, mondván büszkén elmondhatják majdan gyermekeiknek, hogy ők is részesei voltak ezen fák ültetésének. A nap fénypontja azonban a gyerekek kedvenc tevékenysége volt, mégpedig a papírgyűjtés. Még az idő is „ránk mosolygott”.A gyerekek csapatokba verődve, a kisebbek a szülőkkel összefogva hordták a rengetek papírhulladékot, és a temérdek műanyagflakont. Mindeközben nagyon vigyáztak környezetük tisztaságára. A nap folyamán minden korosztály talált érdeklődésének megfelelő tevékenységet. Ismét egy hasznos, hosszútávon is megtérülő tartalmas napot sikerült együtt tölteni,bízunk benne hogy ismereteik bővültek és napi szinten gyakorolják a megismert tevékenységeket.

Sportkirándulás A 14                      2013/2014.

A sportkirándulásunkat Szilvásváradra szerveztük 2014. június 11-én. Elsőtől nyolcadik évfolyamig     135 diákunk vett részt rajta, 12 pedagógus kíséretében. Fél nyolckor indultunk a várva-várt kirándulásra. Útközben gyönyörködtünk a hegyvidéki tájban, többször meg is álltunk megcsodálni a természet szépségeit. Fél 11-körül értünk helyszínre. Itt kettévált a közösség, alsó és felső tagozatra. A kicsik először a Kalandpark izgalmas programjain vettek részt. A lézercsata minden gyermek tetszését elnyerte. Az íjászatban azok a diákok jeleskedtek, akik már korábban is részt vettek ilyen jellegű hagyományőrző foglalkozásokon. A kötélpálya nagy próbatétel elé állította a gyermekeket, igénybe vette izmaikat, ügyességüket. Ki-ki bátorságához mérten választhatott a különböző nehézségi fokú kötélpályák közül. A trambulinon történő ugrálás mindenki adrenalin szintjét kellőképpen megemelte. Ezen idő alatt a felsősek gyalogtúrán vettek részt a Fátyol vízeséshez és vissza. Útközben megnézték a szabadtéri erdei múzeumot, és jót játszottak az erdei játszótéren is. Délután felcserélődött a két helyszín, a felsősek izgulhattak a Kalandpark nyújtotta programokon, a kicsik pedig nekivágtak a gyalogtúrának. Fél hatkor fáradtan gyülekeztünk a buszoknál, és készültünk a hazautazásra. Fél nyolc körül értünk Jászdózsára. A sportkirándulás sok élménnyel gazdagította iskolaközösségünket, a túrázás és a Kalandpark maximálisan kielégítette sportolási igényeinket . Kellemes környezetben, tiszta levegőn , sok mozgással töltöttük el ezt a napot, melyen mindenki nagyon jól érezte magát.

Közlekedési ismeretek A 40.                       2013/2014.

A komplex közlekedési ismeretek foglalkozást 5 alkalommal tartottam 18 első osztályos tanulónak. A foglalkozások 3×60 percesek voltak. Célomnak tekintettem a biztonságos és fegyelmezett gyalogosközlekedési ismeretek alapjainak kialakítását. Feladatom volt a figyelem és elővigyázatosság fejlesztése, a közlekedéssel kapcsolatos veszélyérzet kialakítása, törekvés a biztonságra, a közlekedési balesetek okainak azonosítása, a megelőzés, az elhárítás, a segítségnyújtás lehetőségeinek megismerése és gyakorlása, az utazással kapcsolatos illemszabályok megismerése. Ennek megfelelően az első három foglalkozás elméleti ismeretek elsajátításával kezdődött, melyet megkönnyített a digitális táblán történő kisfilmek megtekintése. Az ismeretek elsajátítását minden esetben játékos gyakorlás követett. Az utolsó két foglalkozáson már a gyakorlás vált központi feladattá. Reményeim szerint a foglalkozások eredményeként tudatosultak a tanulókban a közlekedési veszélyhelyzetek és veszélyforrások. Kialakult az egészséges veszélyérzetük. Elsajátították a biztonságos gyalogos és kerékpáros közlekedés alkalmazását. Megismerkedtek a kulturált tömegközlekedési eszközökön történő utazás szabályaival. Jó munkájukat a foglalkozások végén közlekedéses matricával jutalmaztam. Bízom benne, hogy a hétköznapi életben jól tudják majd hasznosítani az elsajátított ismereteket, biztonságosan és balesetmentesen fognak közlekedni.

A komplex közlekedési ismeretek foglalkozást 5 alkalommal tartottam 19 hetedik osztályos tanulónak. A foglalkozások 3×60 percesek voltak. Célomnak tekintettem a biztonságos és fegyelmezett gyalogos és kerékpáros közlekedési ismeretek alapjainak elsajátítását. Feladatom volt a figyelem és elővigyázatosság fejlesztése, a közlekedéssel kapcsolatos veszélyérzet kialakítása, törekvés a biztonságra, a közlekedési balesetek okainak azonosítása, a megelőzés, az elhárítás, a segítségnyújtás lehetőségeinek megismerése és gyakorlása, az utazással kapcsolatos illemszabályok megismerése. Ennek megfelelően az első két foglalkozás elméleti ismeretek elsajátításával kezdődött, melyet megkönnyített a digitális táblán történő kisfilmek megtekintése és feladatsorok megoldása. Az ismeretek elsajátítását minden esetben játékos gyakorlás követett. Az utolsó három foglalkozáson már a gyakorlás vált központi feladattá: kerékpáros tanpálya ill. ügyességi pálya kialakítása és annak kipróbálása, kerékpározás közúton lakott területen és lakott területen kívül. Reményeim szerint a foglalkozások eredményeként tudatosultak a tanulókban a közlekedési veszélyhelyzetek és veszélyforrások. Kialakult az egészséges veszélyérzetük. Elsajátították a biztonságos gyalogos és kerékpáros közlekedés alkalmazását. Megismerkedtek a kulturált tömegközlekedési eszközökön történő utazás szabályaival. Bízom benne, hogy a hétköznapi életben jól tudják majd hasznosítani az elsajátított ismereteket, biztonságosan és balesetmentesen fognak közlekedni.

Informatika szakkör A 31               2013/2014.

A számítástechnika szakkör egy-két érdekes szoftver bemutatását célozta meg a 6-7. osztály tanulói számára, akik szép számban, 17-en vettek részt a foglalkozásokon. Az ingyenesen letölthető szoftverekkel az volt a célom, hogy a gyermekek megismerkedjenek a programok telepítésével és tudatosan keressenek az interneten olyan free verziós szoftvereket, amelyek az informatikai problémáik megoldására megfelelőek. A 6 dupla óra alatt sok új ismeretet szereztek a tanulók. Megismerkedtek olyan fájlkezelő programmal, amely magában foglal sok lehetőséget, akár a tömörítést is. Hanganyagokat töltöttek le, vágtak és összefűztek, melyek így egy új zenei fájlba kerültek. Képeket formáztak, sok kép segítségével montázsokat készítettek, melyeket akár képernyőháttérként is használtak. Videóanyagokból készítettek audiót. A képfájlokat rétegekkel látták el, melynek segítségével új és új képek születtek. A feladatok végrehajtása közben sokat beszélgettünk az internet káros hatásairól. A közösségi oldalakon való helyes viselkedésről és normákról. Megtanulták, hogy mire kell figyelni egy szoftver telepítésénél, hogy számunkra kéretlen programok, ne kerüljenek a számítógépünkre. Reményeim szerint, Ők már a jövőben tudatosabban keresnek megoldásokat a problémáik megoldására. Bátrabban telepítenek és használnak olyan szoftvereket, amelyek eddig számukra ismeretlenek voltak. Úgy érzem sikerült új és érdekes ismereteket nyújtani a két osztály tanulóinak, akik minden foglalkozáson lelkesen és figyelmesen végezték el a rájuk szabott feladatokat.

Author: