A tanítás nélküli munkanap keretében az iskolai gyakorlatnak megfelelően sokszínű programmal készültünk a tanulók pályaválasztásának megsegítéséhez.
Témák szeriont a következők valósultak meg:
- A szakmájukat gyakorló szülők, volt tanítványok interaktív bemutatója: virágkötő, víz- gáz és fűtésszerelő, méhész, katona, cukrász, könyvtáros, népzenész.
A tanulók kérdezhettek, munkaeszközökkel, munkafolyamatokkal ismerkedhettek meg.
A tanulók mozaikszerű programszervezés keretében egymást váltva találkoztak a különböző programokkal, így hatékonyan használtuk ki az időt a sokféle tevékenység megvalósítására.
- Az osztályfőnökök és más pedagógusok játékos formában mérték fel az egyes tanulók irányultságát a pályaválasztás tekintetében, ön-és társismereti játékokat, interaktív feladatokat, kérdőíveket, kvízeket oldattak meg a gyermekekkel.
- Rövidfilmek megtekintése után az azokon látottak megbeszélésével a tanulók eddig ismereteit mélyítették el a 7.,8. osztályokban.
- Mozgásos feladatként a szakmákhoz kapcsolódó témájú váltóversenyt, sorversenyt szerveztek a testnevelők az alsósoknak és a felsősöknek.
- Kézműveskedésként a cukrász szakma bemutatása után édességet készítettek az osztályok (kókuszgolyó, mézeskalács golyó, szaloncukor), valamint az egyik osztály az édességekhez ajándékdobozokat állított elő.
A nap folyamán sikerült végig fenntartani a tanulók érdeklődését, köszönhetően a változatos, mozaikszerű tervezésnek, s annak, hogy egy-egy programelem időben és mennyiségben is befogadható, feldolgozható volt a tanulóknak. Örömmel fogadtuk a szülők és a volt tanítványaink segítőkész hozzáállását a nap lebonyolításához A módszertani sokféleséggel erősítettük a tanulók ismereteit, önismeretét, társismeretét a pályaválasztás témakörében, s mivel ezeket a tanítás nélküli munkanapokat minden tanévben megszervezzük, az egyéb pedagógiai tevékenységünk mellett hatékonyan hozzájárulhatnak a nyolcadik osztály végi döntéshez: melyik pályát, melyik középiskolát is válasszam?!
Hundt Csilla tagintézmény-igazgató