Értesítés
  • Simple Image Gallery Pro Notice: Joomla!'s /cache folder is not writable. Please correct this folder's permissions, clear your site's cache and retry.

A.1.3 Természetközeli sporttáborok

„Boróka” tábor

A nagyvisnyói természetközeli sporttáborban 30 tanuló vett részt az 5.-8. évfolyamból, 4 pedagógus kíséretében. A tábor 4 napos volt, három ott töltött éjszakával.

A gyerekek már odautazás előtt feladatot kaptak. Tíz magyar olimpiai bajnokról és 10 népszerű sportágról kellett készíteniük power-pointos bemutatót.

Megérkezés után gyerekeink birtokba vették a „Boróka” tábort, ahol lehetőség volt a műfüves pályán kézilabdázni, focizni. Homokos röplabdapálya állt a tanulók rendelkezésére. A konferencia teremben reggeltől-estig foglalt volt a ping-pong asztal. Népszerű volt a trambulin is, melyen sokat ugráltak, fejlesztve az egyensúlyérzéküket, lábizmukat. Ottlétünk ideje alatt adták át a játszóteret és a fittness-parkot, ahol kondicionáló gépeken erősítettük hát-, mell-, has- és lábizmainkat.

A természetközeli sporttábor ideje alatt már az első nap egy hosszabb túrára mentünk a dédesi várhoz, a túra közben vezetőnk bemutatta a bükki nemzeti park jellegzetes növényeit, állatait, és sokat mesélt az erdőgazdálkodásról, és vár történetéről. Második napon a Bán –völgyébe tettünk egy gyalogtúrát, mely közben kultúrtörténeti emlékeket néztünk meg. Megfigyelhettük a honfoglalás kori dombokat, és megismertünk egy-két ősi hangszert. A tábor területén sportversenyeket rendeztünk. Az első és a második este kerültek bemutatásra az előzetesen elkészített ppt-k. A gyerekek értékes anyagokat készítettek, mely sok érdekességet tartalmazott. Harmadik napon szintén egy hosszabb gyalogtúra után barlangtúrán ismerkedtünk a Kőlyuk barlang régészeti leleteivel, és a barlang történetével. A csapat másik része pedig víznyelőket nézett meg, útközben jó kis hegymászásra is sor került. Este búcsú bulit tartottunk, ahol jót táncoltak a diákok. Az utolsó napon a gyerekek kihasználva a lehetőséget sportjátékokkal töltötték a napot.

A „Boróka” tábor minden tekintetben kiszolgálta TERMÉSZETKÖZELI SPORTTÁBOR igényeit, mind sportolási, mind étkezés és szállás terén.

Kellemes környezetben, tiszta levegőn töltötték el a tanulók a négy napot, melyen mindenki nagyon jól érezte magát.